Ahoj všem,
na začátek bych se chtěl ještě jednou omluvit za to, že Bitbeli stále neběží. Pravdou je, že s naším systémem nic není, jak se někteří zákazníci domnívali. Problém je totiž hlouběji, než by se mohlo zdát.
Bitbeli jak mnozí z Vás ví, je první českou směnárnou, které se povedlo implementovat platební bránu, ne kvůli tomu, že by to bylo technicky extrémně náročné ale proto, že platební brány ve většině případů nechtějí spolupracovat s firmami, které se pohybují v kryptoměnovém prostředí. Nepíši to, protože bych si veřejně chtěl honit ego, ale je to důležitý kontext pro pochopení celého problému.
Každopádně toto chování platebním branám nemůžeme brát za zlé, jejich byznys je primárně agregace platebních metod od bank a jiných institucí typu Visa nebo Mastercard. Pokud se podíváte, jaký mají na kryptoměny názor právě tyto společnosti a instituce, tak je jasné odkud to všechno plyne.
Každopádně i přes to jsem se s GoPay po dlouhých jednání dokázal dohodnout na podmínkách, pod kterými nám založí obchodní účet a umožní přijímat online platby. Co už ale málokdo ví je, že jsme se dohodli na takzvaném „testovacím provozu“. Bitbeli vlastně slouží jako jeden velký test, než se GoPay rozhodne, zda by chtělo spolupracovat i s dalšími směnárnami.
V průběhu prvního „test round“, ve kterém naše směnárna, fungovala jsme i přes limit 10 000 Kč na objednávku obsloužili téměř 200 zákazníků a obdrželi spoustu pozitivního hodnocení, ale i rozumné kritiky a podnětů na zlepšení, za což všem moc děkuji. V každém případě vše šlo podle plánu, když tu najednou..
Ostatní směnárny si Bitbeli povšimnuli a logicky platební bránu chtěli také. Napsali do GoPay, které je ale odmítlo, z důvodu, který byl zmíněn výše – my byli stále v testovací fázi. Reakce na odmítnutí jedné nejmenované směnárny mě, ale velmi překvapila.
Šli si k bankám stěžovat na GoPay s tím, že podporuje kryptoměny.
Ty pochopitelně musely nějak reagovat a začaly naléhat na GoPay ať nám zruší účet. Ocitli jsme se tedy všichni pod velkým tlakem a já byl nucen Bitbeli dočasně pozastavit do té doby dokud nenajdeme řešení, jak tento problém vyřešit.
V současné době již na něčem pracujeme a v rámci několika týdnů bychom měli být hotovi. Následně bude Bitbeli znovu online, doufejme, že tentokrát už nastálo.
Chtěl bych Všem zákazníkům poděkovat za přízeň a podporu.
Mějte se krásně a užívejte léta!
Rosťa Plachý
Zakladatel Bitbeli